BŁĄD 129 AC OUT OF RANGE - możliwe przyczyny.

Awatar użytkownika
Jarek
Serwis
Serwis
Posty: 26
Rejestracja: 07 gru 2020, 14:57
Lokalizacja: Ruda Śląska
NAZWA FIRMY: Growatt Polska
Kontakt:

BŁĄD 129 AC OUT OF RANGE - możliwe przyczyny.

Post autor: Jarek » 10 gru 2020, 11:06

GROWATT BŁĄD 129 AC OUT OF RANGE - MOŻLIWE PRZYCZYNY:


Zbyt wysokie napięcie w sieci zakładu energetycznego / zakład energetyczny nie jest w stanie odebrać produkcji ( w okolicach 253V i powyżej ):

- zbyt niska konsumpcja energii / popyt na linii energetycznej ( prawie nikt nie pobiera energii z sieci np. w godzinach południowych kiedy jest najwyższa produkcja a odbiorcy są w pracy ),
- długa linia energetyczna,
- wielu prosumentów na tej samej linii - dużo instalacji fotowoltaicznych w okolicy ( każdy z nich podnosi napięcie ),
- wysokie napięcie na transformatorze,
- brak którejś z faz,
- zbyt duża dysproporcja napięcia na fazach
- kontakt z zakładem energetycznym / operatorem systemu dystrybucji

Zbyt niskie napięcie w sieci zakładu energetycznego ( w okolicach 200V i poniżej ):

- kontakt z zakładem energetycznym / operatorem systemu dystrybucji

Zwiększona rezystancja połączeń:

- poluzowane zaciski , luźne przewody na złączach / wtyczce AC inwertera,
- niestarannie zaciśnięte tulejki,
- zbyt duża odległość między falownikiem a rozdzielnią,
- zbyt mały przekrój kabla AC bądź za długi kabel,
- uszkodzony kabel , izolacja kabla – przebicia doziemne,
- kontakt z instalatorem / wykonawcą instalacji fotowoltaicznej ( który udzielił gwarancji na wykonaną instalację )

Złe nastawy w falowniku – polska nastawa wg normy EN50438 - DIP 1 , 2 , 4 w stronę ON ( zmianę nastaw dokonujemy po odłączeniu falownika od napięcia - wyłączeniu strony AC i DC! )
DIP PL.jpg
DIP PL.jpg (32.19 KiB) Przejrzano 1956 razy
- kontakt z instalatorem / wykonawcą instalacji fotowoltaicznej ( który udzielił gwarancji na wykonaną instalację )

Awaria / usterka jakiegoś odbiornika w domu , przebicia , problem po stronie instalacji elektrycznej.


CO MOŻNA WYKONAĆ:

- kontakt z instalatorem / wykonawcą instalacji fotowoltaicznej ( który udzielił gwarancji na wykonaną instalację )
- pomiar / upewnienie się , że napięcie z sieci dochodzi do falownika - pomiar multimetrem napięcie na złączce AC inwertera
- pomiar napięcia na złączach w skrzynce przyłączeniowej ZE, następnie pomiar napięcia w domowej rozdzielni i finalnie pomiar napięcia na złączach falownika – jeśli występują różnice w napięciu należy wykonać:
- pomiar rezystancji pętli zwarcia pomiędzy punktem przyłącza a falownikiem
- pomiar rezystancji izolacji
- pomiar rezystancji uziemienia
- sprawdzenie poprzez włączenie dużego odbiornika energii w domu ( najlepiej na każdą z faz ) czy falownik się uruchomi ( grzejnik , piekarnik… ) – zostanie zamknięty obwód odbiorczy i falownik powinien ruszyć

- sprawdzenie odbiorników / urządzeń - chwilowe odłączenie wszystkich urządzeń od sieci - sprawdzenie czy falownik przestanie wyświetlać błąd 129 i połączy się z siecią

- sprawdzić długości przewodów / przekroje , porównać z zaleceniami w instrukcji obsługi konkretnego modelu falownika
- wymiana kabla AC na grubszy ( wyrównanie przekrojów między przyłączem – rozdzielnią – falownikiem )
- przeniesienie falownika bliżej rozdzielni
- przegląd / poprawa połączeń – dokręcenie złącz , wyeliminowanie luzów na drodze INWERTER – ROZDZIELNIA – PRZYŁĄCZE ZE ( np. na złączu AC falownika, w rozdzielni głównej, w skrzynkach z zabezpieczeniami, w WIREBOX itp.
- w przypadku instalacji jednofazowej – sprawdzenie możliwości przełączenia instalacji na inną fazę, o niższym napięciu
- kontakt z serwisem Growatt Polska w celu analizy ustawień I danych zgromadzonych w systemie
32 729 99 18 wew. 4



UWAGA! WSZELKIE CZYNNOŚCI POWINIEN WYKONYWAĆ WYKWALIFIKOWANY ELEKTRYK / INSTALATOR W UZGODNIENIU Z WYKONAWCĄ INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ, KTÓRY UDZIELA GWARANCJI NA WYKONANĄ INSTALACJĘ!!
ODPOWIEDZ